Monday 23 September 2013

Honda Hybrid Family Trip 2013

ohohoohoohoii..
salam dearest tukang bace intan payoonnggg :) hari ni nak cerita pasal pengalaman pergi ke pameran honda hybrid dekat Setia Alam City Mall, dh tiga hari karnival tu ade, but accidently kitorg dengar dekat radio HOT FM die ade sebut pasal sapa yang lahir haritu boleh pegi tuntut kat sana..alang- alang memang kitorg nk ke sana sbb hari jadi si adeq intan payong I punya birthday :) so....

here we go :)


ape yg best nya kat sini, korang boleh rasai pengalaman untuk membawa sendiri kereta hybrid yg agak sodaaaapp dipandu :) hahahhahha

you can discover it! i'm sure you will lovin' it banyak benda boleh belajar..kau tanya puas-puas sampai ko sendiri rase nak muntah bile bertanya banyak sangat :) ahahhahah (nonsense la aq ni)

ini jadual road trip diorg..tapi aku rase dh berubah sebab 22 september kat situ adalah di terengganu..tp time aq pegi tu 22 sept (acana tu?x kesah la janji die ade kat area umah den) sebab umah den area klang valley
cer tengok kot lepas ni tempat korang kew?kan?


now I'll tell you function of HYBRID berbanding kereta lain :)
ape bezanya..nama pon dah beza.. (wat lawak rase nk kene hempok pon ade jgk ni..) hermm.. 

Kelebihan Honda Hybrid ini berbanding dengan sistem hybrid yang lain ialah ia adalah ringkas dan menjimatkan petrol. Fungsi eco-scoring yang terdapat di dalam kereta Honda Hybrid akan banyak membantu pemandu memandu dengan cara yang lebih interaktif dan menyeronokkan.
Honda Hybrid menggunakan enjin i-Vtec. Ia dibatu dengan penguasaan motor eletrik (IMA) menghasilkan kuasa yang luarbiasa.



Bateri Honda Hybrid sebenarnya sangat ringan dan padat. Ia tidak memerlukan ruang yang besar untuk ditempatkan.Bateri Honda Hybrid mempunyai 8 tahun tempoh jaminan. Tempoh jaminan ini tiada had perbatuan (mileage). Honda Malaysia adalah satu-satunya syarikat yang menawarkan tempoh jaminan bateri paling lama di Malaysia.Bateri ini termasuk di dalam perlindungan insurans dan takaful. Ini bermakna jika bateri ini mengalami kerosakan disebabkan kemalangan ia boleh dituntut melalui syarikat insurans dan takaful. Bateri Honda Hybrid amat pintar. Ia tidak memerlukan palam tenaga untuk mengecas. Ia akan tercas sendiri setiap kali apabila brek ditekan ketika memandu.Apa akan jadi ketika pemanduan mendakii bukit. Penggunaan brek amat jarang sekali digunakan semasa mendaki bukit. Jadi bateri memang akan tercas. Motor eletriknya pun tidak dapat berfungsi. Jadi dalam keadaan ini enjin petrol akan mengawal sepenuhnya kereta tersebut sama seperti kereta petrol yang biasa.

cara memandu sama macam keta biasa...tak yah susah-susah nak pikir-pikir lagu mana che nak bawak kete hybrid ni...samaaaa jee...cume die lebih mesra alam dan akan merasaiiii kehebataaannnyaaa.. :)
 for those sape yang masih ragu-ragu gusar melanda jiwa raga haa kauu... pegi la karnival promosi Honda Hybrid Family Road Trip. boleh try untuk test driving. have 3 model Honda Hybrid yang boleh kita pilih such as Honda Jazz Hybrid :


Honda Civic Hybrid :


and the last one is 
honda CR-Z Hybrid


cr-z tu sporty sikit..i not interest on it..sebab dia rendah..tp ok je sebenarnya :) ehehhhehe
tp pilihan hati tetap kat honda jazz tu..ahauuu.. :)

jom like facebook Honda : https://www.facebook.com/hondamalaysia

habis ziarah menziarah kereta-kereta yang power tu..
i pegi KFC kat Setia Alam City mall for celebrate my adeq intan payong birthday..tp berlima je..sebab adeq ku lagi 2 orang itu..duk jauh..tak balik..ahahhahaha (jahatnya aq =,=)

happy birthday sayang :) moga panjang umor murah rezeki, belajar rajin-rajin adeq (I'm call him bie sbb jarak die dengan kakak die beza..walau pon sikit..sbb lagi satu time b4 him keluar from my mother tummy, ktorg igt si kakak adeq tu la yang last..aleyh2 ade die..suprise !!! 
ahaaa..kek takde..tapi abah belanja KFC :)

my younger brother shy-shy cat weyhh :) ahahhahha


my mother's turn to feed him :)


me and my little tembam younger sister and the one of the most important is my MOTHER :)


tadadadadaddadadda.. (nyanyi ala dalam citer cartoon)
dah habiiiisss :)

pray for Egypt

thanks for readersss  yang super duper cute :)
xoxoxooxoxoxooxoxo
 cik yana boimen
















No comments:

Post a Comment